14 نکته ای که هر خانمی باید در استایلش بداند

این که هر روز استایل زیبا و شیک داشته باشید، مهارتی است که هرکسی قادر به انجامش نیست. گروه پنبه لند در این مقاله ۱۴ نکته برای استایل شما خانوم ها که باید بدانید، جمع آوری کرده ایم. اگرچه ممکن است کوچک و ساده به نظر برسند، اما این نکته ها باعث تغییر زیادی در استایل روزانه شما خواهند شد. چه شما کارمند باشید یا یک خانوم خانه دار، هر زمانی که خارج از خانه هستید این نکات شگفت انگیز استایل شما را زیبا و شیک می کند.

۱. کمد لباس تان را دسته بندی و مرتب کنید

وقتی که صحبت از شیک پوشیدن می شود، دسته بندی و مرتب بودن کمد لباس تان ضروری است. گذشته از این، اگر نتوانید کمد تان را دسته بندی کنید چگونه می توانید یک استایل خوب داشته باشید؟ شروع کنید به بررسی کمد لباس تان و هر موردی از لباس ها یا اکسسوری ها را که دوست ندارید یا نمی پوشید از کمد خود حذف کنید.. سپس باقی چیزهایی که مانده است را دسته بندی و مرتب کنید. آنهایی را که باید آویزان کنید به هرکدام یک چوب کار اختصاص دهید و آنهایی که باید تا بزنید در یک طبقه مرتب قرار دهید. یک طبقه را به کفش هایتان اختصاص دهید تا همه در دسترس و در دیدتان باشد. بعد از انجام این کار، کمدتان به شما احساس بهتری خواهد داد و شما لحظاتی که فکر می کردید هیچ چیزی برای پوشیدن ندارید را دیگر نخواهید داشت.

۲. پیدا کردن یک خیاط ماهر

یک خیاط حرفه ای می تواند به استایل تان جلوه بهتری دهد. اگرچه ممکن در ابتدا تمایل به صرف هزینه اضافی برای تغییر لباس نداشته باشید، اما به زودی متوجه می شوید وجود لباس های اضافی در کمد لباستان، هزینه بیشتری به شما تحمیل کرده است. مهم این نیست که یک جفت شلوار جین داشته باشید یا لباسی که با آنها ست باشد، اینکه لباس ها درخور و مناسب شما باشد مهم است. نکته دیگری که تاثیرگزار است، این است که می توانید از اکسسوری های ارزان تر و شیکتری مثل دکمه ها برای تزیین لباس تان برای رسیدن به استایل شیک استفاده کنید. با این کار پلیور ها و پالتو های شما لوکس تر به نظر می رسد.

۳. بالا و پایین استایل تان را متعادل کنید

ممکن است تصور کنید این مدل استایل شما را کشیده یا نا متعارف نمایش می دهد، اما اینطور نیست. برای بیشتر ما ها داشتن یک استایل خوب از رعایت تعادل در استایل مان بدست می آید. به این منظور، فکر کردن در مورد لباسی که بالاتنه و پایین تنه ما را می پوشاند مهم است. اگر یک پیراهن شل دارید، سعی کنید آن را با یک شلوار تنگ ست کنید یا با شلوار دمپا گشاد یا با دامن بپوشید.

۴. روی استایل هایی که برای اندام شما مناسب تر است تمرکز کنید

داشتن یک سری لباس های مناسب که از دید شما عالی بنظر می رسند نیازمند یک استراتژی خوب در خرید کردن است. به خصوص، خرید کردن مدل ها و طرح هایی که برای شکل اندام شما مناسب است، ضروری می باشد. اگر مطمئن نیستید و یا نمی دانید که چه لباسی برای شما مناسب است، به شیک ترین لباس هایی که پیش از این داشتید نگاهی بیندازید. اگر شلوار جین بلند جذب با یک کمربند برای شما کار می کند، باید بقیه لباس هایی که خریداری می کنید به این شکل در کمر برشی داشته و جذب یا کمربند داشته باشد. با این تجربه که با این استایل شیک بنظر می رسیدید، با پارچه ها ، رنگ ها و تزئینات متفاوت این استایل را امتحان کنید.

۵. با موارد مناسب، لباس ها را پرو کنید

هنگامی که برای خرید یک لباس مجلسی می خواهید بروید اگر بعد از محل کار می خواهید بروید، اگر خسته اید یا کفش یا لباس زیر مناسبی ندارید، عجله نکنید خریدتان را به روز دیگر موکل کنید. از آنجایی که اتاق پرو فروشگاه ها متفاوت می باشد، اینکه لباس مناسبی داشته باشید ضروری است. البته اگر نمی خواهید بعدا لباسی که خریداری کردید برگردانید. همچنین، به خاطر داشته باشید که انتخاب لباسی که از دید شما بهترین است، گزینه مهمی در خرید است.

۶. از ترکیب کردن لباس ها نترسید

لباس های طرح دار یا راه راه بهترین گزینه برای اینکه یک لباس متفاوت داشته باشید است و ترکیب این لباس های طرح دار با یکدیگر استایل شیکی را به شما می دهد. اگر در ده سال گذشته لباس های تان از رنگ های اصلی پالت رنگ بود ( قرمز و زرد و آبی) ، حالا وقت آن رسیده که در انتخاب رنگ ها بی پروا باشید و طرح ها با رنگ های متفاوت را امتحان کنید.  فقط این اطمینان را داشته باشید که این طرح ها درخور و متناسب شما باشند و استایل تان را کامل کند. برای انتخاب درست، بهتر است از یک طرح راه راه ساده استفاده کنید و با یک کت گل دار، استایل تان را تکمیل کنید. روش دیگر انتخاب دو رنگ لباس مکمل هم است.

۷. لباس های خود را متناسب با رنگ پوست تان انتخاب کنید

آیا تا به حال به این مورد فکر کرده اید که چرا برخی از رنگ ها به نظر شما عالی بنظر می رسند اما بعضی دیگر خیر؟ این به خاطر رنگ پوست شماست. برای اینکه مطمئن شوید هر لباسی که می پوشید فوق العاده بنظر برسید، کمد لباس تان را با رنگهایی که بیشتر به شما می آید، پر کنید. اگر روحیه سرد و آرامی دارید، لباس های خود را به رنگ هایی سفید، سیاه، خاکستری، نقره ای و آبی خریداری کنید. اگر روحیه گرمی دارید، لباس هایی با سایه های قهوه ای، زرد، طلایی، زیتونی و قرمز انتخاب کنید.

۸. خرید سه ژاکت مهم

ممکن است فکر کنید داشتن یک پیراهن کوتاه مشکی یا داشتن یک تی شرت سفید از ملزومات کمد لباستان است، اما آیا می دانید چه ژاکت هایی برای کمد شما ضروری است؟ ما در این مقاله سه ژاکت مهم را معرفی می کنیم که شامل یک جلیقه مناسب، یک ژاکت جین و یک ژاکت چرمی است که در کمد هر خانم شیکی باید باشد. حال شما یک ژاکت جین را می توانید برای مناسبت های رسمی بپوشید. از طرف دیگر ژاکت چرمی با لباسی خزدار برای صرف نوشیدنی در مهمانی عصر مناسب است. هر وقت که عجله داشتید می توانید از یکی از این ژاکت ها برای تکمیل استایل تان استفاده کنید.

۹. اکسسوری ها را فراموش نکنید

اضافه کردن اکسسوری ها باید قدم آخر برای تکمیل استایل تان باشد. گاهی می تواند یک کمربند ساده به اندازه یک گردنبند، خیره کننده باشد. اکسسوری ها این قدرت را دارند که استایل شما را از خوب به عالی تغییر دهند. بنابراین، مهم است برای انتخاب اکسسوری های شیک وقت بگذارید و خریداری کنید و یادتان نرود از آنها استفاده کنید. موارد ضروری برای داشتن استایل شیک شامل کفش های شیک، کیف، کلاه، عینک آفتابی و جواهرات می باشد.

۱۰. یک استایل معمولی را با یک دستمال گردن شیک کنید

از موارد دیگر در اکسسوری ها، زیبا کردن استایل با یک دستمال گردن است. قبل از بیرون رفتن پوشیدن یک روسری یا دستمال گردن زیبا می تواند استایل شیکی به شما بدهد. تهیه و خریداری مدل های جدید دستمال گردن از مواردی است که افراد مشهور و مدلهای معروف در استایل شان استفاده می کنند.

۱۱. داشتن استایلی کامل با کیف لوازم آرایش

حتی اگر لباس هایتان کاملا برنامه ریزی شده و با فکر ست شود اما بدون مرتب بودن چهره تان، امکان دارد ظاهرتان کامل نشود. در این مواقع یک کیف لوازم آرایش می تواند گزینه خوبی برای تکمیل استایل تان باشد. اگر آرایشگر حرفه ای نیستید، با جمع کردن وسایل ضروری آرایشگری می تونید یک کیف لوازم آرایش درست کنید. اسپری یا پد پاک کننده لکه ، کرم، گیره مو و … همه این ها موارد ضروری هستند.

۱۲. همیشه یک شومیز سفید رنگ در کمد لباستان داشته باشید

یک شومیز مناسب با رنگ سفید با لباسی متفاوت، استایل منحصر بفردی به شما می دهد. اینکه شما شلوار مشکی یا شلوار جین گشاد یا دامن مدیوم نقره ای رنگی را پوشیده باشید فرقی نمی کند، با یک شومیز سفید می توانید استایلتان را کامل کنید. در حالی که یک شومیز سفید می تواند شیک و پیچیده بنظر برسد، یک شومیز غیر سفید می تواند قدیمی و شلخته باشد.

۱۳. انتخاب لباس های ابتدایی برای روزهای پرمشغله

هر خانمی سختی صبح روزهای پر مشغله را تجربه کرده است، مجبور در میان تمام کارهایی که دارد، لباسی را انتخاب کند و بپوشد. به جای اینکه هر روز دیر به محل کارتان برسید یا هر روز یک لباس را بپوشید، سعی کنید از شب قبل لباس هایتان را آماده و جمع کنید. داشتن کمدی تمیز و از قبل مرتب شده باعث می شود صبح زمان کمتری را برای این کار صرف کنید و با خیال راحت آماده شوید و به موقع برسید. ایجاد استایل های مختلف برای مناسبت های رسمی، کاری و دیدار های اتفاقی می تواند مفید باشد.

۱۴. آموختن ایجاد استایل لایه ای

لایه بندی کردن لباس ها می تواند یک استایل را از ساده به کامل تبدیل کند، اگر چه این کار مهارت زیادی را طلب می کند، اما ارزش یاد گرفتنش را دارد. از مدل های استایل خیابانی مورد علاقه تان الهام بگیرید و سعی کنید از استایل آنها برای ساختن کمد لباس خودتان استفاده کنید. همچنین، از امتحان کردن استایل های متفاوت نترسید. یک تاپ یقه گرد سفید را زیر یک پیراهن ساتن سُر و اورکت چهار دکمه با یک دامن کوتاه با جوراب ساق بلند بپوشید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *