در مورد پارچه اسپان بیشتر بدانید

پارچه اسپان که با نخ اسپان بافته شده در حالت های مختلفی تولید می شود و انواع مختلفی دارد، این پارچه کیفیت بسیار مطلوب و خوبی دارد. برای آشنایی بیشتر با این پارچه با ما همراه باشید.

جنس پارچه اسپان چیست

در پارچه های اسپان پنبه به طور کلی از نخ استفاده نشده و ترکیبی از نخ و پلی استر می باشند. این نوع از پارچه به دلیل وجود الیاف مصنوعی در آن قیمت مناسب تری نسبت به پارچه های نخ پنبه ای داشته و چاپ طرح روی آن بسیار بادوام بوده و با شستشو کم رنگ و یا پاک نمی گردد و به همین جهت این نوع پارچه در انواع لباس زنانه مثل تیشرت زنانه، بلوز زنانه، شلوار زنانه و …. به کار رفته و طرفداران بسیاری دارد.

در نوع رایج پارچه های اسپان پنبه ای که در اکثر لباس های زنانه به کار برده می شود، از 60 درصد پنبه و مابقی پلی استر استفاده شده است. هرچه مقدار استفاده از الیاف مصنوعی بیشتر شود قیمت پارچه ارزان تر شده و دیگر لطافت، راحتی و خنکی لباس های نخ پنبه ای را ندارد. در ارزان ترین نوع این پارچه که در تیشرت های تبلیغاتی نیز استفاده می شود از 30 تا 40 درصد پنبه و مابقی پلی استر استفاده شده است.

همانطور که بالاتر گفته شد پارچه اسپان از نخ اسپان که از دسته نخ های پلی استر می باشد بافته شده است و لازمه تولید یک پارچه با کیفیت به کار بردن نخ خوب، استفاده از دستگاه های با کیفیت برای بافت، رنگ رزی با کیفیت و …. می باشد. پارچه اسپان به دلیل گراماژ و جنس آن از دسته پارچه هایی است که برای فصل های گرم و خنک مثل بهار و تابستان مناسب می باشد.
 

نکات نگهداری و شستشو پارچه اسپان پنبه

  • قبل از شستشو هر نوع لباس به برچسب مراقبتی لباس دقت کنید.
  • این نوع پارچه به دلیل وجود الیاف مصنوعی درآن مقاومت بیشتری نسبت به دیگر پارچه ها دارد به همین جهت شستشویی آن با ماشین لباس شویی بلامانع بوده و تنها باید دقت شود که وضعیت شستشوی لباس شویی روی پارچه های با الیاف مصنوعی تنظیم شود.
  • لباس های اسپان پنبه ای کمتر چروک شده ولی اگر نیاز به اتو داشتند، حتما از درجه بسیار پایین اتو برای اتو کردن آن ها استفاده شود تا الیاف لباس آسیب ندیده و نسوزند.

 

کاری از گروه پنبه لند

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *